Reisverhalen

C:\Users\Asus\Documents\Kaart Schotland R.jpgDe route vanaf Glenarm tot Scrabster, vanwaar ik naar de Orkneys ben overgestoken.

Deel 3: Van Noord-Ierland naar de Binnen-Hebriden.
In de november-Geus heb ik verteld dat ik na een vlotte en mooie reis lag aangemeerd in het Noord-Ierse Glenarm, waar een van mijn vrienden, Boudewijn, was opgestapt. Vandaaruit wilden we oversteken naar Gigha, het oostelijkste eiland van de Binnen-Hebriden. De vrij stevige wind zat echter in de noordhoek en daarom zijn we een dag in Glenarm gebleven De volgende morgen zou de wind zou voor één dag west zijn en harder dan 4 beaufort zou het niet waaien. Wilden we niet dagenlang in Glenarm verwaaid liggen, dan moesten we nu vertrekken.

Schrijf reactie (0 Reacties)

Nehalennia deel 2 480 pixels 01Aangemeerd in Newlyn.

Deel 2:  Van Cornwall via Wales naar Noord-Ierland.
In de november-Geus heb ik verteld dat ik na een vrij snelle tocht over de Noordzee en door het Kanaal, lag aangemeerd in Newlyn, in het zuidwesten van Cornwall. Vandaaruit wilde ik oversteken naar Wales. Daarvoor moest het tenminste 24 uur vrij rustig weer zijn. Na drie dagen leek dat het geval te zijn.

Schrijf reactie (0 Reacties)

C:\Users\Asus\Pictures\8e zeereis klein\P1000020.JPGBij het oversteken van de Maasmond moet ik even pas op de plaats maken voor dit gigantische containerschip.

Deel 1:  Van Durgerdam naar Cornwall.
In de Geuzen van het afgelopen jaar hebben jullie kunnen lezen dat ik verleden jaar door de Ierse Zee naar de Hebriden ben gevaren. Mijn plan was om dat dit jaar weer te doen, maar nu wilde ik vooral de kleine eilanden bezoeken en doen wat mij vorig jaar vanwege de kapotte stuurautomaat niet was gelukt: doorvaren naar de Orkneys, de eilanden boven Schotland, en dan door het Caledonisch Kanaal en de Ierse Zee weer terugvaren. Verleden jaar ben ik grotendeels via de Britse westkust naar het noorden gevaren, nu wilde ik dat langs de Ierse oostkust doen.

Schrijf reactie (0 Reacties)

Nehalennia okt1Milford Haven, waar ik bijna vier dagen verwaaid heb gelegen.

Deel 10: De nachtelijke oversteek van het Bristol Channel en de terugreis door Het Kanaal en de Noordzee.
In mijn vorige verslag heb ik geschreven dat ik op de vierde dag van mijn verblijf in Milford Haven ’s avonds de lijnen heb losgegooid om het Bristol Channel over te steken. Ik zou bijna 24 uur moeten varen en dus een nacht moeten doorhalen, en dan wil je niet overvallen worden door slecht weer.

Schrijf reactie (0 Reacties)

deel4 1Na de ronding van de imposante kaap ten noordoosten van Conwy vaar ik weer op de Ierse Zee.

Deel 4: Naar Liverpool en het eiland Man.

Op weg naar Liverpool laat ik de Conwy Mountains, waarover ik een schitterende wandeling had gemaakt, achter mij.
In de vorige Geus heb ik verteld dat ik na een vrij rustige en voorspoedige tocht door het Kanaal, het Bristol Channel en de Ierse Zee

Schrijf reactie (0 Reacties)

Bijzonder tochtje Prachtig helder water op de Spiegelplas 480

Prachtig helder water op de Spiegelplas 

Vanzelfsprekend is de Vecht een prachtig doel voor een vaartochtje, vooral als je maar één of twee dagen de tijd hebt.

Varend over deze oude rivier zijn de Loosdrechtse Plassen een logisch doel, maar een nadeel is wel dat het er vaak erg druk kan zijn, zeker bij mooi weer. Een heel mooi alternatief is de Spiegelplas, voorheen de Spiegelpolder.

Schrijf reactie (0 Reacties)

aangemeerd in oostendeAangemeerd in Oostende

Deel 1: Van Durgerdam naar Cornwall

In de Geuzen van afgelopen voorjaar en winter heb ik verteld wat ik beleefd heb tijdens mijn ‘rondje Groot-Brittannië’. Ik vond het in Schotland zo mooi dat ik er dit jaar graag weer naartoe wilde. Verleden jaar was ik er langs de Noordzeekust naartoe gevaren, nu wilde ik dat via het Bristol Channel, Wales en het eiland Man doen.

Schrijf reactie (0 Reacties)

Duitse wadden Terugkeer na het oesterplukkenTerugkeer na het oesterplukken

We hebben een prachtige zomer achter de rug. Zó lang mooi en stabiel weer bood natuurlijk mogelijkheden voor de watersporter.

Zo wilden wij al langer alle Duitse waddeneilanden eens aandoen: verder dan Just waren we nooit gekomen. We hebben een klein motorbootje, een Doerak 780, en die is bepaald niet gebouwd voor het varen op groot water.

Schrijf reactie (0 Reacties)

image001De oversteek van de Ierse Zee zit er bijna op, maar voor de kust van Wales nemen windkracht en golfhoogte flink toe.

Deel 7: Kilmore Quay (Ierland) - Durgerdam

In de mei-Geus heb ik verteld dat ik na een vrij snelle reis langs de Ierse oostkust verwaaid lag in Kilmore Quay, bij de zuidoostpunt van Ierland. Van daaruit wilde ik de Ierse Zee oversteken naar Milford Haven, in Wales.

Schrijf reactie (0 Reacties)

nehalennia1 480Loch Linhe, de laatste schutting in het Caledonisch Kanaal is net achter de rug en het klaart steeds meer op. 

Deel 5:  Caledonisch Kanaal – Campbeltown

In mijn vorige verslag heb ik verteld dat ik lag aangemeerd aan een drijvende steiger in Banavie, aan het eind van het Caledonisch Kanaal. Tussen de grote trapsluis en de steiger lag een spoorbrug waarover een toeristisch passagierstreintje reed.

Schrijf reactie (0 Reacties)

Over ons

WSV 'De Watergeuzen' is opgericht in het jaar 1928. De vereniging beheert drie havens. De haven aan de Diemerzeedijk met het clubhuis en de winterstalling vormt het middelpunt van de vereniging. De twee andere havens zijn in Vinkeveen en in Durgerdam.

Search