Aspirant-penningmeesters stellen zich voor

Ik ben Leo Polak, geboren te Amsterdam, 39 jaar. Ik kom niet echt uit een watersportfamilie, al hebben mijn ouders wel een paar jaar een Valkje op de Loosdrechtse Plassen gehad en heb ik toen een paar lessen genomen.

Verder heb ik ooit een sloepje gered dat na Koninginnedag was verlaten bij het Centraal Station. Daar heb ik een paar jaar in de Amsterdamse binnenstad mee gevaren, waar ik ontzettend van genoot, maar toen voor de tweede keer mijn buitenboordmotor was gestolen, het achterstallig onderhoud wel heel erg werd én Waternet mijn ligplaats aan een toeristenbotenverhuur had gegeven, was ik er klaar mee. Maar, door de ervaringen met het Valkje en nog een handvol andere zeil- en windsurfervaringen, was er bij mij een sterk verlangen aangewakkerd om zelf een zeilbootje te hebben. Dat verlangen werd zo groot dat ik mij nu, na nog een aantal lessen en een eerste CWO-diplomaatje, waag aan mijn eerste zeilbootje, een (knalroze) Neptun 22.

Zoekend naar een ligplaats vond ik op 15 minuten fietsen de Watergeuzen aan de Diemerzeedijk, waar ik met staande mast net naar toe kan varen. (Al schraapte ik door het hoge water de laatste keer toch met mijn vaantje langs de onderkant van de A10. De droom is toch een plekje in Durgerdam...). Een prachtige haven met heel fijne, behulpzame mensen. Ik draag graag een steentje bij door te helpen de financiële administratie draaiende te houden. Ik heb geen financiële achtergrond, dus dat is nog best een uitdaging, maar als technisch natuurkundige zou ik daar samen met Maurits en het bestuur toch uit moeten kunnen komen. Ik kijk ernaar uit.

Groeten,
Leo

Ik ben naar Maurits Cassee, 30 jaar oud en woonachtig in Abcoude. In de aanloop naar de aanschaf van onze sloep was ik op zoek naar een leuke haven. Na ‘warmdraaien’ op de wal aan de Diemerzeedijk heb ik nu tot mijn grote plezier een plaatsje in Vinkeveen.

Inmiddels ben ik een paar seizoenen lidmaatschap verder en is de tijd rijp om ook een bijdrage te leveren aan de club. Op het vlak van de financiën moet er veel gebeuren, zo bleek uit berichten in de Geus. Daar wil ik samen met Leo mijn tanden in zetten. Op de komende ALV hoop ik samen met hem toe te treden tot het bestuur. Omdat ook de scenario's voor Vinkeveen op de agenda staan, is het gelijk een mooie vuurdoop. Ik kijk ernaar uit om een bijdrage te leveren en hoop nog vele jaren bij de vereniging betrokken te zijn.

Groeten,
Maurits